by  in Blog

3 praktische tips voor meer mindfulness in je leven

Uit onderzoek blijkt dat mindfulness vele voordelen kent.

  • Denk aan een verhoogde kwaliteit van leven.
  • Er zijn positieve veranderingen in het cognitief neurobiologisch functioneren gemeten.
  • Vermindering van stress, piekeren en angst.
  • Vergroting van empathie en compassie.
  • Verminderde negatieve reactie op ervaringen.

Kort gezegd mindfulness geeft meer geestelijk welzijn!

Wanneer zorgen we voor ons brein?
We leven in een drukke wereld en we zijn altijd wel ergens mee bezig. We zorgen voor alles en iedereen. Misschien zorgen we voor onszelf en gaan we naar de gym, eten we gezond. Maar wanneer zorgen we voor ons brein, onze ‘mind’?

Een gezonde “mind” is heel waardevol.
We zijn afhankelijk van onze “mind” voor ervaringen, geluk, rust, creativiteit en focus. Kortom een gezonde “mind” is heel waardevol. Toch nemen we weinig tot geen tijd om voor onze “mind” te zorgen.

Integreer mindfulness in je leven naast je wekelijkse work-out en gezond eten.
Het is namelijk net belangrijk om voor je lichaam als voor je ‘mind’ te zorgen. Je kunt dit doen door voor een bepaalde tijd te gaan zitten en mediteren en je kunt Mindfulness beoefenen in het alledaagse leven. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Mindfulness is namelijk altijd mindfulness van iets. Wees eens opmerkzaam bij dat wat je doet en doe 1 ding tegelijk zodat het je volledige aandacht heeft.

3 tips voor meer Mindfulness in je leven

Tip 1

Wees voor je opstaat even bewust van de stilte tussen het slapen en het begin van de dag. Laat je telefoon nog even liggen. Voel hoe het matras je lichaam draagt en hoe de dekens op je lichaam rusten. Volg 6 in en uitademingen.

 

Tip 2

Maak voordat je op je werk naar binnenstapt een korte wandeling van 5 minuten. Kijk om je heen, voel de koude of warme lucht op je wangen, snuif de verschillende geuren op.

 

Tips 3

Reageer niet direct wanneer je je in een moeilijke situatie bevindt. Adem een paar keer in en uit zodat je niet uit automatisme maar bewust reageert.

 

Wil je meer over mindfulness leren? Volg dan iedere zaterdag om 3.30 Mindfulness bij Hot Flow Yoga Rivierenbuurt. Schrijf je hier in of gebruik je OneFit kaart.

 

 

Anita3 praktische tips voor meer mindfulness in je leven